perjantaina, tammikuuta 08, 2016

Feministien radiohiljaisuus Saksan ahdisteluista

Maailmalla huomiota herättää feministien hiljaisuus, vaikka saksalaisia naisia on ahdistelu urakalla.

Lara Prendergastin artikkeli Why are feminists refusing to discuss the Cologne sex attacks? pohtii seuraavasti :
It is the kind of story that should make headlines – and should provide ample fodder for writers who like to tackle feminist topics head on. After all, surely this is the very definition of ‘rape culture’? And if the actual attacks aren’t enough to merit a reaction, then how about the suggestion by Cologne’s female mayor that women should adopt a ‘code of conduct to prevent future assault. Is that not the very definition of ‘victim blaming’?
Laran mukaan saksan tapahtumat edustavat feministien parjaamaa raiskauskulttuuria pahimmillaan, mutta feministeistä ei kuulu hiiskahdustakaan. Feministinen Guardiankin kirjoittaa vain kriketinpelaaja Chris Gaylen seksismistä, koska hän oli puhunut tuhmia naistoimittajalle.

Liam Deacon kirjoittaa otsikolla German Feminists: Forget Rapist Migrants, They’re Already Marginalised:


Muslims are “marginalised”, so their crimes must be appeased – cultural relativism in its purist form.
Feministit eivät halua syyttää jo lähtökohtaisesti alistetussa asemassa olevia muslimeita, joten he ovat mieluummin hiljaa.


Toisessa artikkelissa hän kirjoittaa otsikolla German Minister: Critics Of Cologne Migrant Rapists Are ‘At Least As Awful’ As Rapists Themselves.
The interior minister for the German state of North Rhine-Westphalia, within which Cologne is situated, has said people of a right wing persuasion discussing the mass sexual assaults on New Years Eve online are equally “awful” as the attackers and rapists.

“What happens on the right-wing platforms and in chat rooms is at least as awful as the acts of those assaulting the women,” Ralf Jaeger, a member of the left wing Social Democratic Party of Germany, told reporters this morning.
Äärioikeistolaiset keskustelupalstat ovat yhtä paha asia kuin naisten ahdistelu Saksassa, väittää Saksan SDP: edustaja.

Paul Joseph Watson kirjoittaa otsikolla Feminists Denounce “German Born Men” After Migrant Sex Attacks: Pro-refugee activists deflect blame from Muslim rapists.
Feminists responded to the mass molestation of women by foreign migrants in Cologne on New Years Eve by denouncing “German born men”.
Feministien mukaan saksalaiset miehet ovat ainakin yhtä pahoja sikoja kuin ahdistelijamuslimit.


38 kommenttia:

  1. Anonyymi8/1/16 18:39

    Hävetkää feministit! Te ette puolusta suomalaista naista!
    Matukritiikki on feministeille tabu, vaikka matut suhtautuvat naisiin alempina olentoina, kirjoittaa naislukija.


    Loanheittäjä Hanna Huumosilla ja muilla vihervasurifeministeillä sekä profeministeiksi julistautuneilla neitimäisillä miehillä riittää energiaa erilaisiin parjaamiskampanjoihin. Tällä kertaa pääkohteena heillä on katupartiot sekä tietenkin maahanmuuttokriittiset julkaisut, kantasuomalaista miestä unohtamatta.

    MV-lehdelle on satanut feministien paskaa niskaan tuutin täydeltä – syyttä! MV-lehti puolustaa suomalaisten naisten oikeuksia maahantunkeutujia vastaan!
    Hanna Huumonen, SONK (Sosialidemokraattiset opiskelijat), on masinoimassa rasistista vihatapahtumaa MV-julkaisua kohtaan. Yhtenä vihanlietsojana on kannattajana muuan ikuisuuspoliitikko Liisa Jaakonsaari.

    VastaaPoista
  2. Anonyymi8/1/16 18:46

    Amerikkalaistoimittaja esitti kysymyksen, jota ei saa kysyä
    "Voimmeko kertoa muslimimaahanmuuttajille, että naisia ei saa raiskata eikä heidän kimppuunsa saa hyökätä?"


    Näin Kölnin joukkoraiskauksia käsiteltiin USA:n televisiossa
    Kölnin joukkoraiskaustapauksista suuttunut TV- ja radiojuontaja Dana Loesch esitti muslimimatuista kysymyksen, joka saa suvakkien päät räjähtämään.

    The Kelly File -ohjelmassa keskiviikkona esiintynyt Loesch kysyi:

    “Voimmeko kertoa muslimimaahanmuuttajille, että naisia ei saa raiskata eikä heidän kimppuunsa saa hyökätä?”

    Sekä ohjelman juontaja Megyn Kelly että Loesch ojensivat suorassa lähetyksessä Kölnin pormestari Henriette Rekeriä joka siirsi vastuuta joukkoahdisteluista naisille, koska nämä eivät pormestarin mukaan olleet tarpeeksi varovaisia.

    Pormestari ehdotti, että vieraisiin tulee pitää käsivarren pituinen etäisyys, liikkuminen tulisi järjestää ryhmissä, sivullisilta pitää pyytää tarvittessa apua ja poliisiin tulee ottaa yhteyttä hätätilanteissa.

    “Hän häpäisee nämä naiset, jotka joutuivat uhreiksi. On todella vaikea pysyä käsivarren mitan päässä jostain, joka on kopeloi sinua, joka erottaa sinut – ja fyysisesti pahoinpitelee – omasta ryhmästäsi“, Loesch sanoi, viitaten tilanteeseen, jossa 30 miehen ryhmä ahdisteli teinityttöä.

    “Se on hänen vikansa, hänen olisi pitänyt juosta nopeammin”, Kelly sanoi ironisesti, pilkaten pormestarin neuvoja.

    “Se on erittäin loukkaavaa. Ja tämä kaikki tehtiin poliittisen korrektiuden vuoksi, koska Saksan viranomaiset eivät halunneet keikuttaa venettä”, Loesch totesi.

    Kelly toi myös esille, että ainakin kahdeksan hyökkäyksistä epäiltyä on turvapaikanhakijoina.

    Saksa on ollut edelläkävijä muslimimatujen päästämisessä maahan. Tänä vuonna Saksaan on tullut miljoona “pakolaista”. Pormestari Reker on tukenut voimakkaasti Angela Merkelin hallituksen matumyönteistä politiikkaa.

    VastaaPoista
  3. Anonyymi8/1/16 22:09

    Ulkomaalaisia epäillään tyttöjen ahdisteluista Ruotsissa uutenavuotena – uhri lehdelle: viisi tai kuusi poikaa kävi käsiksi

    Yhdeksän naista on ilmoittanut poliisille joutuneensa seksuaalisesti ahdistelluksi uudenvuodenyönä Kalmarin keskustassa Kaakkois-Ruotsissa.
    Joukko naisia on ilmoittanut poliisille tulleensa seksuaalisesti ahdistelluksi uudenvuodenyönä Kalmarin keskustassa Kaakkois-Ruotsissa. Poliisi oli perjantaihin mennessä vastaanottanut yhteensä yhdeksän rikosilmoitusta.

    – Ulkomaalaiset pojat ovat ahdistelleet tyttöjä Larmtorgetin ympäristössä. Tähän mennessä olemme vastaanottaneet yhdeksän rikosilmoitusta, mutta luulemme, että uhreja on useampia, kertoo Kalmarin poliisin tiedotuspäällikkö Johan Bruun Barometern-lehdelle.

    Dagens Nyheterin mukaan kahdentoista maissa monet lähtivät baareista ulos Larmtorgetille juhlimaan vuoden vaihtumista. Kun vuosi oli vaihtunut, torille jäi satakunta alaikäistä poikaa. Tyttöjen kertoman mukaan ryhmissä liikkuneet pojat kävivät käsiksi heihin eri puolilla toria.

    VastaaPoista
  4. Anonyymi8/1/16 22:12

    Nasima Razmyar niqab-huivin käytöstä: "Johonkin se raja on vedettävä"

    Kansanedustaja Nasima Razmyar kritisoi sitä, että Helsingin kaupungin varhaiskasvatuksen työntekijät tai opettajat voivat halutessaan käyttää kasvot peittävää niqab-huivia.

    - Eilen huomasin uutisen, jossa kerrottiin Helsingin kaupungin sallivan työntekijöiden kasvohunnut myös varhaiskasvatuksen työntekijöiden tai opettajien keskuudessa. Se pisti heti silmään ja luin monta kertaa, ymmärsinkö varmasti oikein, kansanedustaja Nasima Razmyar (sd) ihmettelee.

    Ruotsista naisten niqabin eli kasvot miltei kokonaan peittävän kasvohunnun käytöstä nousi kohu, koska esimerkiksi Göteborgin kaupunki ilmoitti, ettei niqabin käyttö ole sopivaa esikoulun henkilöstölle. Helsingin kaupungin varhaiskasvatuksen työntekijät tai opettajat sen sijaan voivat halutessaan käyttää halutessaan niqab-huivia.

    Razmyar ei voi ymmärtää tätä.

    - Minun on vaikeaa hyväksyä, että on lasten kanssa vuorovaikutuksessa, vaikka naama on kokonaan peitettynä. Tämä ei millään tavalla edesauta maahanmuuttajanaisten kotouttamista. Lapsi tarvitsee kasvoja ja ilmeitä, joita ei näy niqabin alta, Razmyar linjaa.

    Tuore kansanedustaja kertoo itsekin olleensa aiemmin työyhteisössä, missä työntekijä ei käyttänyt niqab-huivia työpaikalla, mutta ulkona käydessään käytti.

    - Se oli aivan ok. Lasten kanssa työtä tehdessä tämä ei kuitenkaan käy. Maalaisjärki käyttöön. Jokaisella on oma identiteettinsä, taustansa ja vakaumuksensa, mutta pitää myös muistaa, että asumme Suomessa ja tietyissä asioissa on tultava myös vastaan. Johonkin se raja on vedettävä, Razmyar pohtii.

    Esimerkiksi tavallisen huivin käyttöä vastaan hänellä ei ole mitään, sillä silloin ihminen on tunnistettavissa.

    - Olen nähnyt muun muassa kaupan kassoja, missä huivi on osa työasua.

    VastaaPoista
  5. Anonyymi8/1/16 22:42

    Jos kerran ääri-islamilaiset kasvot peittävät asut sallitaan, niin sitten pitää sallia tällaisetkin:

    Buy Gimp-Masks-and-Fetish-Masks

    VastaaPoista
  6. Anonyymi9/1/16 06:17

    Luksusluokan prostituoitu paljastaa salaisuutensa

    "Rikkaat miehet olivat nähneet ja tehneet lähes kaiken, joten he etsivät jotakin erilaista ja uutta."

    Millaista on elämä luksusluokan prostituoituna, escortina?

    Yhdysvaltalainen Jami Rodman, 38, toimi vuosia Las Vegasissa escortina ja perusti myöhemmin oman alansa yrityksen.

    Lopulta Jami jäi kiinni parituksesta ja joutui lopettamaan toimistonsa. Hän muutti pois Vegasista ja aloitti hyvin toisenlaisen elämän.

    Jami ei ole kuitenkaan unohtanut escort-vuosiaan. Hän on kirjoittanut kirjan nimeltä The Las Vegas Madam: The Escorts, The Clients, The Truth, joka on häpeilemättömän suora kertomus elämästä luksusprostituoituna.

    VastaaPoista
  7. Anonyymi9/1/16 06:35

    Kysy seksistä: 23-vuotias mies ja neitsyt – haittaako kokemattomuus?

    Parikymppistä miestä mietityttää ensimmäinen seksikerta.
    Olen jo 23-vuotias mies ja poikuus on yhä tallella. Se johtuu siitä, etten ole uskaltanut luottaa kehenkään naiseen siinä mielessä.

    Haluan tutustua naiseen ennen seksiä ja minulle nainen ei voi olla vain ”hyvä pano” vaan kyllä siinä pitää olla hyvä fiilis toisen seurassa. Arvostaisin sitä, jos mahdollisella tyttöystävälläni olisi joko vähän tai ei ollenkaan kokemusta seksistä.

    Olen luonteeltani todella ujo ja seurustellut vain kerran. Olen lukenut, että kokemattomuus on miehellä huono asia. Mutta onko kokemuksen puutteesta todella haittaa?

    Epävarma Joni

    VastaaPoista
  8. Anonyymi9/1/16 07:04

    Vihervasemmiston kootut selitykset joukkoraiskausepidemiasta
    Se oli false flag operaatio jolla yritettiin mustamaalata viattomia ihQuja matuja.


    Ensimmäisellä uuden vuoden jälkeisellä viikolla globaali vihervasemmisto yritti vaieta Kölnissä ja muualla Euroopassa tapahtuneista joukkoraiskaus ja -ahdistelutapauksista kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan.

    Nyt kun joka paikasta pursuavat todisteet osoittavat, että ahdisteluja ja raiskauksia sattui vähän kaikkialla Euroopassa, on vihervasemmistokin joutunut myöntämään, että kenties jotain keppostelua todella tapahtui.

    Tässä viisi toistaiseksi parasta vihervasemmistolaista aivopierua asian tiimoilta:

    1. Se oli false flag operaatio jolla yritettiin mustamaalata viattomia ihQuja matuja
    Tätä selitystä kannatti mm. Forbes -lehden kolumnisti Frances Coppola (joka ei kuulu tunnettuun elokuvantekijäsukuun). Hänen tweetit on nyt poistettu, joten hän saattaa katua julkilausumaansa. Mutta liian myöhään:

    2. Ei puhuta näistä asioista, koska se lietsoo “äärioikeistoa”
    LBC:n radiojuontaja Iain Dale oli raivoissaan. Juontaja kävi niin kuumana, että LBC julkaisi nettisivuillaan videon, jossa tämä hakkaa nyrkkiään studion pöytään samalla, kun huutaa raivoissaan vierasjuontaja Katie Hopkinsille.

    Tervejärkinen voisi luulla, että kymmenien puolustuskyvyttömien nuorten naisten seksuaalinen ahdistelu oli saanut juontajan raivon partaalle, mutta ehei, tosiasiassa juontaja veti herneen nenäänsä siitä, että Katie käytti “rumaa kieltä” matuista. Iain oli huolissaan, että tämä antaa hyväksyntänsä hirmuiselle äärioikeistolle.

    3. Raiskaus on “paha juttu” vain silloin kun sitä tekevät valkoiset
    Tämän teorian suurin guru on englantilainen feministi Laurie Penny

    Saksalaisfeministit puolestaan ovat sitä mieltä, että raiskaaville matumiehille tulee antaa anteeksi, koska he ovat jo muutenkin “marginalisoituja”.

    4. Oih, katsokaa näitä söpöjä lapsukaisia! He ovat syyrialaispakolaisia!!!
    Eivätkö nuo syyrialaiset matulapset olekin ihania? Katso miten he heittävät lumipalloja serbialaista poliisia kohti tässä todella tylsässä videossa, joka on otsikoitu “Syyrian pakolaislapset voittavat serbialaispoliisin ihastuttavassa lumisodassa” – ilmeisen epätoivoinen yritys tehdä siitä viraalivideo. Eiköhän tämä saa ihmiset unohtamaan ne ikävähköt yksittäistapaukset, joita ei varmaan edes oikeasti tapahtunut, tuumii suvakki.

    5. Kaikki miehet ovat raiskaajia
    Muun muassa Independent -lehden toimittelija Edward Siddons sanoo, että miehillä ei ole mitään varaa tuomita Pohjois-Afrikasta tai Lähi-idästä kotoisin olevien matujen käytöstä, koska

    kiinnittämällä huomiota erilaisuuteen, tässä tapauksessa rodulliseen tai etniseen erilaisuuteen, emme huomaa ratkaisevaa samankaltaisuutta. Naisiin kohdistuvalla väkivallalla kaikkialla maailmassa on yhteinen nimittäjä. Rikolliset ovat miehiä.

    Aivan oikein, Edward. Olemme kaikki syyllisiä! Tällä ei ole mitään tekemistä islamin kanssa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aivan oikein, Edward. Olemme kaikki syyllisiä! Tällä ei ole mitään tekemistä islamin kanssa.

      Independent: We should look to the gender of the Cologne attackers - not their race (7 January 2016)

      Poista
    2. Aivan oikein, Edward. Olemme kaikki syyllisiä! Tällä ei ole mitään tekemistä islamin kanssa.

      Tuon voi korvata vielä paremmalla lauseella: Tällä ei ole mitään tekemistä kulttuurin, josta he tulevat, kanssa.

      Yle: Kotimajoitukseen päässyt irakilaisnainen on hämmästynyt vapaudesta – video (8.1.2016)

      Irakissa naisten elämä on ollut rajoitettua jo ennen Isisin aikaa. Jopa ostoksille mennessä on hyvä olla mukana joku miespuolinen henkilö, kuten aviomies, isä tai veli. Niin on turvallisempaa, ja yksin liikkuvaa naista voidaan pitää myös "huonona naisena".

      Suomessa Sahar on yhtäkkiä vapaa. Perheen miehet eivät enää kontrolloi hänen tekemisiään tai pukeutumistaan.

      – Voin päättää itse, miten pukeudun, ja peitänkö pääni vai en. Voin päättää itse, mitä teen elämälläni. Irakissa vallitseva kulttuuri päättää puolestani.

      Poista
  9. Dust jotenkin kuvittelisi että feministien on pakko pian alkaa puhua tapahtumista ja tehdä jotein asiallista. Voisi luulla että heidän peruskannattajansa alkavat ihmetellä heidän kommentointiaan ja ruveta esittämään kysymyksiä tai sitten he äänestävät jaloillaan.

    VastaaPoista
  10. Anonyymi9/1/16 09:39

    Mies tanssi juhlissa riettaasti – naiselle sakkoja WhatsApp-ryhmän peniskuvasta

    Helsingin käräjäoikeus tuomitsi 22-vuotiaan naisen 120 euron sakkoihin, kun nainen jakoi silloisen miesystävänsä rohkean kuvan WhatsApp-viestiryhmissä.

    Ryhmä nuoria aikuisia oli keväällä 2014 kotibileissä, jossa yksi miehistä esitti saunan jälkeen humalapäissään rohkean tanssin. Jälkikäteen hän ei muistanut siitä mitään.

    Miehen silloinen naisystävä kuvasi esityksen, jossa mies muun muassa esitteli paljasta alaruumistaan ja sukupuolielintään. Todistajana kuullun naisen mukaan mies suhtautui kuvaamiseen huvittuneesti.

    Seuraavana päivänä naisystävä julkaisi valokuvan miehen sukupuolielimestä naistuttujensa ryhmässä tekstillä ”noniin tässä tämä nyt on, mitäs tykkäätte tytöt?”.

    Kuva päätyi myös toiseen ryhmään ja vielä kolmanteenkin. Näissä oli oikeuden mukaan jäseniä kaikkiaan ainakin kolmekymmentä henkilöä.

    VastaaPoista
  11. Näinhän se meni.

    Ilta-Sanomat: Poliisi: Turvapaikanhakijat ahdistelleet lapsia Helsingissä – ”Nuoriin tyttöihin käydään käsiksi” (8.1.2015)
    Lapsia ja naisia ahdistelevat turvapaikanhakijat ovat Helsingissä vakava ongelma, poliisi kertoo.

    HELSINGIN apulaispoliisipäällikön Ilkka Koskimäen arvion mukaan turvapaikanhakijat syyllistyvät usein Helsingissä häirintään ja ahdisteluun.

    Kyseessä on laaja ja vakava asia, Koskimäki kertoo.


    Aiemman blogimerkinnän linkistä:

    Tutun Sanomat: Naisten uhkailun pitää loppua heti (23.10.2015)

    Olennaista on se, että osa suomalaisista haluaa leimata kaikki turvapaikanhakijat uhaksi naisen turvallisuudelle. Tässäkin kohtaa heitä voi kutsua rasistiksi.
    14- ja 15-vuotiaat naiset keräsivät adressin, jonka sanoma on, ettei turvapaikanhakijoiden hätämajoitusta pitäisi järjestää Runosmäen koulussa. On hienoa, että nuoret tuovat mielipiteensä esiin näin konkreettisesti ja keräävät nimiä asiansa edistämiseksi. Missä kysymyksessä tahansa. Se on ihailtavaa.

    Adressin sisällöstä. Nuorilla on Turun Sanomien 13.10. haastattelun mukaan erityisesti huoli turvallisuudestaan. Heitä pelottavat raiskaukset. Adressin vastaanotti turkulainen kansanedustaja Ville Tavio (ps). ”Huoli on minusta varsin aiheellinen”, Tavio toteaa Facebook-sivullaan.

    Henkilökohtainen huoli on jokaisen oma asia ja tunne, jota on syytä kunnioittaa. Kunnioitan nuorten naisten huolta, mutta en aikuisia, jotka vahvistavat tätä huolta sen sijaan, että pyrkisivät tukemaan nuorten turvallisuudentunnetta.

    Minä olen varsin huolissani adressin vastaanottajan reaktiosta. Sen sijaan, että kansanedustaja Tavio olisi rauhoitellut tyttöjä, hän totesi näiden pelkojen olevan aiheellisia.

    Olen huolissani siitä, että pelottelemme nuoria naisia ja lapsia turvapaikanhakijoiden aiheuttamasta turvallisuusuhasta. Nuoret eivät tietenkään kasva missään asennetyhjiössä, vaan yhteiskunta ja kaikki saatavilla oleva tieto osallistuvat mielikuvien luomiseen. Mutta jos nuoret ovat sitä mieltä, että turvapaikkaa hakevat ovat kaikki raiskaajia, niin herää kysymys, kuka tätä propagandaa heille levittää?


    Siis Ilta-Sanomat ja poliisikin levittää tätä propagandaa että turvapaikkahakijat on turvallisuusuhka tytöille.

    Vai miten se olikaan?

    VastaaPoista
  12. Anonyymi9/1/16 11:11

    Lehti: Saksa aikoo kiristää rangaistuksia raiskauksista

    Saksassa aiotaan kiristää raiskausrangaistuksia.

    – Meidän pitää tehdä osuutemme, jotta naiset tuntevat olonsa turvallisemmaksi, sanoi oikeusministeri Heiko Maas Bild am Sonntag -lehdelle.

    Tulevaisuudessa raiskauksina pidettäisiin myös tapauksia, joissa tekijä pakottaa uhrin seksiin uhkaamalla muutoin kuin väkivallalla tai joissa uhrin on syytä pelätä väkivaltaa.

    Tällä hetkellä raiskauksena pidetään vain sitä, jos uhria on pahoinpidelty tai hänen henkeään ja terveyttään on uhattu tai hän löytyy puolustuskyvyttömässä tilassa.

    Bild am Sonntagin mukaan Saksan parlamentti saattaa hyväksyä lakiesityksen jo tänä vuonna.

    VastaaPoista
  13. Anonyymi9/1/16 11:13

    MV-sivuston vastainen kampanja toi tappouhkauksia: "Soittoja 15 minuutin välein"

    Sosiaalidemokraattiset Opiskelijat SONK ry käynnisti loppiaisena kampanjan vihasivustona tunnettua MV-sivustoa vastaan. Kampanjassa otetaan yhteyttä yrityksiin, joiden ilmoituksia sivustolla on.

    – Kun kyse on kohderyhmiin sidotusta mainostuksesta, kaikki yritykset eivät välttämättä tiedä, millaisille sivuille heidän mainoksensa päätyy. Olemme kysyneet yrityksiltä, oletteko tietoisia siitä, että teitä mainostetaan vihapuhetta, rasismia ja valheellista tietoa levittävällä sivustolla. MV pyörii näillä mainostuloilla ja käärii rahaa ennakkoluuloja vahvistamalla. Kyse ei ole journalismista vaan bisneksestä, kertoo SONK ry:n puheenjohtaja, jyväskyläläinen Hanna Huumonen.

    Huumosen mukaan kampanjalla on jo ollut vaikutusta sivuston toimintaan.

    – Moni yritys on vetänyt mainoksiaan pois, kiitellyt yhteydenotosta ja todennut, ettei halua olla tekemisissä tällaisen julkaisun kanssa. Yksi iso mainostenjakelija veti kaikki sivustolle välittämänsä mainokset pois.

    Mainostajien menettäminen kirvoitti sivuston julkaisemaan jutun, jossa kampanjan järjestäjiä kutsuttiin "suvakkiterroristeiksi". Samassa yhteydessä julkaistiin Huumosen kuva ja yhteystietoja.

    Huumonen kertoo saaneensa viime päivinä useita väkivallalla uhkaavia viestejä ja tappouhkauksia.

    – Saan soittoja yksityisistä numeroista noin 15 minuutin välein. Olen saanut tekstiviestejä, joissa lukee ”kuole suvakkihuorapelle.” Saan sähköposteja, joissa toivotaan kuolemaani. Suurin osa viesteistä on hyvin rasismisävytteisiä.

    Huumonen on ilmoittanut saamistaan uhkauksista poliisille. Hän kertoo, ettei ole koskaan poliittisessa toiminnassa kokenut vastaavanlaista hyökkäystä.

    Huumosen mukaan MV-sivuston vastaiseen kampanjaan ryhdyttiin, koska pelkkä tieto sivuston levittämästä vihapuheesta ja valheellisesta informaatiosta ei tuntunut riittävän.

    – Emme halua hallaa yhdellekään yritykselle. Haluamme vain, että tällainen valemedia poistuu, ja että vihaa ei lietsota. Meillä on jo ihan tarpeeksi vastakkainasettelua Suomessa.

    Huumosta huolettaa yhteiskunnallisen ilmapiirin kiristyminen.

    – On pelottavaa ajatella, manifestoituuko ihmisten viha väkivallaksi ja keihin se kohdistuu. Polttopulloiskujahan on jo ollut, Huumonen sanoo.

    VastaaPoista
    Vastaukset


    1. Image: Mitä%
*&!vittua,
Ilja 
Janitskin? (25.4.2015)
      Mitä vittua??!! -törkyjulkaisun taustalla oleva Ilja Janitskin uskoo, että muu media on juutalaisten hallussa. Eri mieltä oleville liivijengi Bandidosin entinen jäsen kostaa julkaisemalla näistä ”juttuja”.

      Barcelonan liike-elämän keskuksessa on tunnettujen nettiyritysten konttoreita. Tuossa on Facebook, tuolla Google. Ne ovat internetin jättiläisiä, joiden käsiin ihmiset antavat henkilökohtaiset tietonsa.

      >Täällä pitää niin ikään majaansa yritys, jolla on toisenlainen lähestymistapa ihmisten yksityisyyteen. Mitä vittua??!! -nettilehti on luonut kyseenalaisen maineensa keksityillä ja avoimen rasistisilla jutuillaan.Ja näillä keinoin sivusto on tänä keväänä noussut yhdeksi Suomen puhutuimmista verkkosivuista. Nyt nimi on muutettu MV-lehdeksi.

      Julkaisun pääsisällön muodostavat keksittyjen ja rasististen juttujen lisäksi muualta kopioidut artikkelit sekä ”muu uutisointi, josta valtamedia vaikenee”.




      Mitä vittua??!! kasvoi nopeasti. Viime syksynä sivustolla oli lähes satatuhatta kävijää viikossa. Janitskin oli keksinyt julkaista juttuja ”Helsingin somalijengeistä” sekä kuvamateriaalia itsenäisyyspäivän mielenosoituksista.

      Maaliskuun ensimmäisellä viikolla sivulla vieraili 817 000 kävijää. Jos Mitä vittua??!! olisi virallisessa TNS Metrix -listauksessa, olisi se ollut Suomen seitsemänneksi luetuin sivusto.

      Tuolla viikolla sivusto julkaisi keksittyjä juttuja, jotka liittyivät Tapanilan raiskauksiin. Linkit valheellisiin uutisiin levisivät sosiaalisessa mediassa räjähdysmäisesti.



      Valheita, rasistista sisältöä, ihmisten perusteetonta panettelua, yksityiselämän loukkauksia, plagioituja ja varastettuja juttuja... Medialukutaitoisen ihmisen on vaikea ottaa MV-sivustoa tosissaan. Sivustolla on esimerkiksi juttu siitä, että syöpä on sieni ja paranee ruokasoodalla.

      Janitskin väittää juttujen olevan totta. Tai ainakin ”vilpittömiä”.

      Poista


    2. Yle: Politiikan hullu vuosi 2015 – Keskustelu leimahti liekkeihin: törkyä, pelottelua ja pakkopullaa
      Vastakkainasettelu poliittisessa keskustelussa sekä uhkailu- ja törkyviestintä somessa ovat voimistuneet. Kielentutkija Vesa Heikkinen sanoo, että puheet ovat jyrkentyneet turvapaikanhakijoiden määrän lisäännyttyä. Tutkijan mukaan valtiovallan on saatava ns. vastamedia kuriin.

      Poista
  14. Anonyymi9/1/16 11:27

    Presidentti Halonen: Naisille rauha kaikenlaiselta ahdistelulta
    Presidentti antoi käytännön ohjeita uhkaaviin ahdistelutilanteisiin.


    Presidentti Tarja Halonen vaatii naisille rauhaa kaikelta ahdistelulta. Presidentiltä kysyttiin Ylen TV1:n Ykkösaamussa ajatuksia turvapaikanhakijamiesten ryhmistä, jotka liikkuvat lähiympäristössä. Kysymyksessä viitattiin Helsingin uudenvuoden tapahtumiin.

    Presidentti opastaa naisia ja tyttöjä ottamaan uhkaavissa tilanteissa nopeasti yhteyttä viranomaisiin.

    – Henkilö tekee selväksi sen, että ilmoittaa johonkin ja vetää kännykän esiin tai yksinkertaisesti huutaa. En ole mikään alan asiantuntija, mutta näin meitä neuvottiin, kun olimme tyttöjä, Halonen sanoo.

    Presidentti muistuttaa, että ahdisteluilmiö ei ole pelkästään maahanmuuttajien tuomaa.

    – Meillä on vanha, paha traditio itsellämmekin, mutta onneksi se on vähitellen koetettu saada pois. Naisrauha Pohjoismaissa on vuosisatoja vanha ja sitä pitää tuoda uudelleen ja uudelleen esille.

    VastaaPoista
  15. Anonyymi9/1/16 14:47

    Femakkojärjestö hyökkää Helsingin poliisin apulaispäälliköä vastaan – maahantunkeutujien seksuaalirikoksista pitäisi vaieta
    Feministinen Naisasialiitto Unioni ilmoittaa tavoitteekseen naisten aseman parantamisen. Ilmeisesti naisten asema paranee, kun lähi-itäläinen tai afrikkalainen mies saa vapaan raiskaamisoikeuden Suomessa ja Euroopassa? Sianlihaa syövä valkoinen heteromies on sika. Varsinkin apulaispoliisipäällikkö Koskimäki


    Femakkojärjestö Naisasialiitto Unioni raivostui Helsingin poliisin apulaispäällikkö Ilkka Koskimäen totuudenmukaisista kommenteista koskien Helsingin uuden vuoden yönä tapahtuneita laittomien, lähinnä irakilaistaustaisten, maahantulijoiden häiriökäyttäytymisiä ja seksuaalirikoksia. On tilastollinen fakta muutoinkin, että lähi-itäläiset ja afrikkalaiset miehet raiskaavat jopa 17-kertaisesti yleisemmin kuin valkoinen mies.

    MV-lehden uutinen, jossa apulaispäällikkö Ilkka Koskimäki kertoo avoimesti laittomien maahantulijoiden porsasteluista:

    http://mvlehti.net/2016/01/08/poliisi-helsingissa-vakava-ongelma-laittomat-maahantulijat-ahdistelevat-naisia-ja-lapsia/
    MV-lehden eilinen artikkeli The Telegraphin artikkelista:

    http://mvlehti.net/2016/01/08/brittilainen-the-telegraph-uutisoi-helsingin-uudesta-vuodesta

    Brittilehti kertoo Suomen turvallisuusviranomaisten raportoineen ”laajasta seksuaalisesta häirinnästä” uudenvuoden juhlinnan aikana. Koskimäki sanoo lehdelle, että kyseessä on uusi ilmiö suomalaisten seksuaalirikosten historiassa.

    Naisasialiitto Unioni tuomitsee Koskimäen asialliset ja ammattilliseen tietoon ja kokemukseen perustuvat lausunnot Facebookissa. Femakot laittoivat viestin myös englanniksi, koska kuvittelevat siten saavansa myös kansainvälistä näkyvyyttä laittomien maahantunkeutujien harjoittaman seksirikollisuuden puolustamiselleen:

    VastaaPoista
  16. Anonyymi9/1/16 15:09

    Naisjärjestö pöyristyi: ”Meillä onkin poliisille vain yksi kysymys: kuinka te kehtaatte?”

    aisasialiitto Unioni ottaa voimakkaasti kantaa Helsingin poliisilaitoksen apulaispoliisipäällikkö Ilkka Koskimäen sanomisiin brittiläisen The Telegraph -lehden haastattelussa.

    Koskimäen mukaan seksuaalinen häirintä (sexual harrassment) ja ulkona tapahtuvat raiskaukset (sexual assaults) ovat Suomessa uusi ilmiö. Koskimäen mielestä ilmiö olisi rantautunut Suomeen vasta viime vuonna tulleiden turvapaikanhakijoiden mukana.

    Naisasialiitto Unioni muistuttaa Facebook-päivityksessä, että seksuaalista häirintää keskimäärin 5-vuotiaasta asti kokeneen suomalaisen naisen, poliisin omien tilastojen ja uhritutkimusten näkökulmasta väite on pöyristyttävä.

    – Meillä onkin poliisille vain yksi kysymys: kuinka te kehtaatte?

    Naisasialiitto Unioni kertoo haluavansa lopun ”jo kuukausia jatkuneelle ylipuhumiselle ja ulkoamäärittelylle ja miljoonien Suomessa asuvien keskenään erilaisten naisten kokemien vakavien ongelmien välineellistämiselle”.

    Naisten häirintäkokemuksia jaetaan Twitterissä tunnuksella #lääppijä.

    – Mene ja jaa omasi. Nämä kokemukset ovat nyt käytävässä keskustelussa täysin näkymättömiä. Naisten ääni ei kuulu. Laitetaan se kuulumaan.

    Naisasialiitto Unioni on poliittisesti sitoutumaton feministinen naisjärjestö. Se kertoo tavoitteekseen naisten aseman parantamisen ja sukupuolisyrjinnän poistamisen. Järjestö julkaisee Tulva-lehteä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koskimäen mukaan seksuaalinen häirintä (sexual harrassment) ja ulkona tapahtuvat raiskaukset (sexual assaults) ovat Suomessa uusi ilmiö. Koskimäen mielestä ilmiö olisi rantautunut Suomeen vasta viime vuonna tulleiden turvapaikanhakijoiden mukana.

      Artikkelissa siis lukee

      The Telegraph: Unprecedented sex harassment in Helsinki at New Year, Finnish police report (08 Jan 2016)

      “This phenomenon is new in Finnish sexual crime history,” Ilkka Koskimaki, the deputy chief of police in Helsinki, told the Telegraph. ”We have never before had this kind of sexual harrassment happening at New Year’s Eve.”

      Eli poliisille ei ole aiempina uuden vuoden aattoina tullut samalla tavalla rikosilmoituksia tuosta.


      Siis Ilta-Sanomat ja poliisikin levittää tätä propagandaa että turvapaikkahakijat on turvallisuusuhka tytöille.

      Eli tuo oli se tulkinta, kuten epäilinkin.

      Poista


    2. Ilta-Sanomat: Seksuaalisesta ahdistelusta nousi kohu sosiaalisessa mediassa (9.1.2015)
      Twitterissä käytiin myöhään perjantai-iltana ja viime yönä kiihkeä keskustelu lääppimisestä ja naisten seksuaalisesta ahdistelusta.

      Pontimena oli feministikollektiivin tunnisteella #lääppijä käynnistämä kampanja, jossa naiset kertovat twiiteillä omista ahdistelukokemuksistaan.

      Poista
  17. Anonyymi9/1/16 18:09

    Järjestö ihmeissään suomalaispoliisin kommenteista brittilehdelle – "Kuinka te kehtaatte?"

    Naisasialiitto Unioni kritisoi kovasanaisesti Helsingin poliisilaitoksen apulaispäällikön kommentteja The Telegraph -lehdelle.

    Brittilehti The Telegraph uutisoi eilen Helsingin poliisin tiedotteesta, jonka mukaan rautatieasemalle uudenvuodenyönä kokoontuneilla turvapaikanhakijoilla oli Kölnin tapauksen kaltaisia suunnitelmia. Kölnissä noin tuhat miestä kopeloi ja häiriköi naisia seksuaalisesti uudenvuodenyönä.

    Brittilehti haastatteli jutussaan Helsingin poliisilaitoksen apulaispäällikköä Ilkka Koskimäkeä.

    Koskimäki antaa haastettelussa ymmärtää, että seksuaalinen häirintä ja ulkona tapahtuvat raiskaukset olisivat Suomessa uusia ilmiötä, jotka rantautuivat Suomeen vasta viime vuonna tulleiden turvapaikanhakijoiden myötä.

    1890-luvulla perustettu feministinen kansalaisjärjestö Naisasianliitto Unioni kommentoi Koskimäen lausuntoa Facebook-sivuillaan.

    – Seksuaalista häirintää keskimäärin 5-vuotiaasta asti kokeneen suomalaisen naisen, ja toki myös poliisin omien tilastojen ja uhritutkimusten näkökulmasta väite on pöyristyttävä. Meillä onkin poliisille vain yksi kysymys: kuinka te kehtaatte?

    – Haluamme lopun tälle jo kuukausia jatkuneelle ylipuhumiselle ja ulkoamäärittelylle ja miljoonien Suomessa asuvien keskenään erilaisten naisten kokemien vakavien ongelmien välineellistämiselle, järjestö sanoo.

    VastaaPoista
  18. Anonyymi9/1/16 18:12

    ”Suomeen on saapunut uusi seksuaalirikosilmiö”

    Helsingin apulaispoliisipäällikkö Ilkka Koskimäki pysyy STT:n haastattelussa kannassaan, että Suomeen on saapunut uusi seksuaalirikosilmiö. Julkisuudessa herätti lauantaina runsaasti huomiota Koskimäen The Telegraph -lehdelle antama haastattelu. Lehden mukaan Koskimäki sanoi, että puistoissa ja kaduilla tapahtuneet seksuaalirikokset olivat Suomessa tuntemattomia ennen kuin 32 000 turvapaikanhakijaa saapui maahan viime vuonna.

    Koskimäki kertoi Telegraphin haastattelussa myös uudenvuoden tapahtumista, jossa Helsingin rautatieaseman asematunneliin kokoontui noin 1 000 turvapaikanhakijaa. Helsingin poliisi kertoi saaneensa ennen uutta vuotta vihiä, että pääkaupunkiseudulla olevilla turvapaikanhakijoilla olisi ollut mahdollisesti samansuuntaisia suunnitelmia kuin Kölnin rautatieasemalla kokoontuneilla miehillä.

    Sanotte, että Suomeen on tullut uusi ilmiö, jossa naisia esimerkiksi raiskataan puistoissa. Oletteko todella näin sanonut?

    – En tiedä, miten se on siihen kirjoitettu, mutta joka tapauksessa ilmiö on olemassa. Meillä on ilmiö, jossa meillä on näitä ahdistelutapauksia. Jonkinlaisesta ilmiöstä puhutaan myös näissä vakavimmissa tapauksissa. Se on ihan uutta meillä. Se on se, minkä olen sanonut suomeksi ja englanniksi.

    Mikä on uutta ja mistä se johtuu?

    – Uutta on, että naisiin kohdistuu enemmän seksuaalista ahdistelua, johon liittyy seurantaa, eli kaverit lähtevät seuraamaan naisia, käyvät käsiksi ja suutelevat väkisin ja tekevät pahimmassa tapauksessa vakavia tekoja, mistä on tuomioitakin tullut.

    Väitättekö, että näitä ei ole tapahtunut aikaisemmin ja tämä on uusi ilmiö?

    – Se on uusi ilmiö, että ulkomaalaiset tekevät näitä. Kyllä se on täysin uusi ilmiö. Ei meillä ole tällaista ilmiötä aikaisemmin ollut.

    Eli väitättekö, että esimerkiksi suomalaiset miehet eivät ole tällaista aikaisemmin tehneet?

    – Meillä on asianomistajat näissä kaikissa törkeissä raiskaustapauksissa kuvailleet kaikki tekijät ulkomaalaisiksi. Se on faktaa, mistä kerrottiin jo silloin tiedotustilaisuudessa. Se on huolestuttavaa. Toivon, että ei tulisi mitään ristiriitaa, vaan meidän tarkoitus on vain tuoda ne faktat esille, emme ota kantaa mihinkään. Meidän on vain huolehdittava kaupungin turvallisuudesta, ja kerrottava ihmisille asiat niin kuin ne ovat.

    Koskimäki viittaa Helsingin poliisin joulukuiseen tiedotustilaisuuteen, jossa kerrottin, että julkisilla paikoilla Helsingissä tapahtui viime vuonna 14 raiskausta, kun vuonna 2014 niitä oli 9. Osa jutuista on selvittämättä. Poliisin mukaan lähes kaikki uhrit ovat kertoneet tekijöiden olevan ulkomaalaistaustaisia, mutta eivät välttämättä turvapaikanhakijoita.

    Tosiaanko olette sitä mieltä, että ilmiö on uusi suomalaisessa seksuaalirikoshistoriassa, että naisia ahdistellaan puistoissa?

    – Puhun Helsingin puolesta ja kyllä.

    Millä perustelette väitettänne?

    – Niiden tapausten johdosta, mitä meille on tullut ilmi.

    Johtuuko uusi ilmiö mielestänne turvapaikanhakijoiden kasvaneesta määrästä? Vai mistä ilmiö johtuu?

    – Olen poliisi ja kerron faktat. En tee tämänkaltaisia johtopäätöksiä.

    Sanotte Telegraphin haastattelussa, että seksuaalinen häirintä oli uudenvuoden yönä laajalle levinnyttä (widespread sexual harassment), vaikka yön aikana poliisille ilmoitettiin kolmesta ahdistelutapauksesta. Miten perustelette tätä väitettä?

    – Järjestysmiehille on kerrottu jälkikäteen, että Senaatintorilla oli myös kymmeniä nuoria, jotka ahdistelivat nuoria naisia. Ne eivät tulleet tapahtuman järjestäjän, poliisin tai järjestyksenvalvojien tietoon. Ne tulivat tietoon jälkeenpäin. Meillä ei ole tietoa, mitä siellä on oikeasti tapahtunut, mutta toivottavasti asioista raportoitaisiin heti poliisille. Se on olennainen viesti, että tieto tulee heti meille, koska silloin voimme reagoida.

    VastaaPoista
    Vastaukset


    1. Yle: Ministeri vertaa Helsingin tapahtumia Tahririn aukioon – Tutkija: On makukysymys, voiko rinnastusta tehdä (8.1.2016)
      Kairolaisen Tahririn aukion tapahtumat olisivat voineet tapahtua uutenavuotena myös Suomessa, toteaa puolustusministeri Jussi Niinistö. Tahririn aukiolla raportoitiin useita joukkoahdisteluita Egyptin vallankumousmielenosoitusten yhteydessä.



      Puolustusministeri Niinistön perjantainen rinnastus Tahririn aukion, Kölnin ja Suomen välillä on ymmärrettävä, arvioi vanhempi tutkija Toni Alaranta Ulkopoliittisesta instituutista.

      – Sen lisäksi, että Tahririn aukio muodostui vallankumousliikehdinnän keskukseksi, siellä raportoitiin huomattava määrä sellaisia ahdistelutapauksia, joissa suuri miesjoukko ympäröi tai saartoi yksittäisen naisen. Oli kourimista ja seksuaalista häirintää.




      – Koto-Suomemme toreista emme anna muodostua Tahririn aukioita, hän kirjoittaa blogissaan.

      Tätä lausuntoa Alaranta pitää pitkälle vedettynä.

      – On makukysymys, voidaanko tällaisia rinnastuksia vetää, ainakaan niin kauan kuin on epäselvää, onko Helsingissä tapahtunut jotain vastaavaa mitä Kölnissä tapahtui, tutkija sanoo.

      Poista
  19. Anonyymi9/1/16 18:19

    "Lääppijäilmiö" kuohuu somessa – ihmiset kertovat ahdistelukokemuksistaan avoimesti

    Sosiaalisessa mediassa ihmetellään miksi vain maahanmuuttajia syytetään seksuaalisesta häirinnästä. Ihmisten kokemuksia keräävä Twitter-keskustelu sai myös poliitikot ottamaan kantaa.

    Sosiaalisessa mediassa keskustellaan nyt Suomessa koetun seksuaalisen häirinnän yleisyydestä. Muun muassa Ylen toimittaja Tiina-Rakel Liekki on nostanut aiheen näkyviin Twitterissä. Myös Naisasialiitto Unioni keskustelee aiheesta Facebookissa ja Twitterissä.

    Liekki käynnisti perjantaina Twitter-keskustelun aiheesta tunnisteella #laappija. Liekki pyytää kertomaan, millaisia kokemuksia suomalaisilla on seksuaalisesta ahdistelusta. Myös poliitikot ovat ottaneet aiheeseen kantaa keskusteluketjussa.

    Naisasialiitto Unionin Facebook-keskustelu tuo myös esiin naisten kokeman seksuaalisen häirinnän ja väkivallan yleisyyttä.

    PS jälleen keskustelun pyörteissä

    Liekin Twitter-keskustelusta nousi laajempi kohu, kun perussuomalaisten jäsen Jukka Wallin kommentoi Liekin kirjoitusta loukkaavaan sävyyn.

    Muun muassa perussuomalaisten puoluesihteeri Riikka Slunga-Poutsalo on vaatinut Wallinilta selitystä hänen kirjoittamistaan asiattomista twiiteistä.

    Muista poliitikoista esimerkiksi vihreiden puheenjohtaja Ville Niinistö tuomitsee Facebook-kirjoituksessaan tavan, jolla suomalaisiin naisiin kohdistuvasta seksuaalisesta häirinnästä puhutaan. Hän korostaa, että naisiin kohdistuva väkivalta ei ole uusi ilmiö Suomessa, eivätkä sitä harjoita vain maahanmuuttajat.

    Humalatila "lieventävä seikka" suomalaisten tekemässä seksuaalisessa häirinnässä?

    Sosiaalisessa mediassa ihmetellään Helsingin poliisilaitoksen apulaispoliisipäällikön Ilkka Koskimäen haastattelua brittilehti The Telegraphissa. Haastattelu sai lisää julkisuutta uutistoimisto AFP:n kirjoitettua aiheesta.

    Telegraphissa julkaistusta haastattelusta saa käsityksen, että julkisella paikalla, kuten puistoissa ja kaduilla tapahtuva seksuaalinen häirintä ja raiskaukset olisivat Suomessa olleet aiemmin harvinaisia, ja ilmiön ovat maahan tuoneet maahanmuuttajat, käytännössä turvapaikanhakijat.

    Some-keskustelijat kokevat, että Koskimäki mitätöi haastattelussaan uhrien kokemukset suomalaisten keskinäisessä seksuaalisessa väkivallassa.

    Twitter-keskusteluissa pohditaan, miten seksuaalista häirintää kokeneiden näkökulmasta humalatila ja baarissa oleminen on otettu lieventävänä seikkana – myös poliisin silmissä. Monen kirjoittajan mukaan seksuaalinen häirintä on suomalaissa diskoissa ja baareissa normaalitila.

    VastaaPoista
  20. El Ninja9/1/16 19:12

    Pikkaisen enemmän kyllä uskoisin poliisipäälliköiden juttuja kuin epämääräistä somekuohuntaa. Julkisella paikalla tapahtuneet sattumukset ovat myös varmasti paljon kattavammin poliisin tiedossa kuin se mitä ihmisten kotona tapahtuu. Ei siis ole mitään syytä olla uskomatta apulaispäällikön sanaa.

    Tai onhan niitä syitä toki, kuten se, että asioista ei koskaan saa puhua niiden oikeilla nimillä ja se, että yksilön kokemus on aina paljon luotettavampaa tietoa kuin poliisin tilastot. Näillä eväillä onkin sitten hyvä kuohua yhdessä, ja tuoda esiin niin omat kuin tuttaville sattuneet häirinnät vuosien varrelta. Jos ei muuten pääse osallistumaan, niin toki vaikka elokuvan juonet ja painajaisunet ovat ihan yhtä valideja kokemuksia kuin muuutkin.

    Naisunionin ihmettelyssä minua ihmetyttää se, että miksi tästä taas tämmöinen älämölö piti nostaa? Poliisi yrittää sanoa, että keikat ovat viimeaikoina lisääntyneet ja naisunioni sitten tietää tämänkin paremmin kuin poliisi itse? Ja jos sanotaan, että ulkomaalaiset ahdistelevat nyt enemmän kuin ennen, niin miksi siihen pitää vetää kantasuomalaiset mukaan?

    Ilmiö muistuttaa kovasti takavuosien keskustelua, jossa joku ensin sanoi, että miehet lyövät naisia. Siihen sitten toinen vastasi, että mitä siinä valitat kun naisetkin lyövät miehiä. Muistini mukaan naisunioni ynnä muut feministit eivät lainkaan arvostaneet tätä argumentointityyliä. Nyt se kuitenkin kummasti kelpaa tämän aihepiirin ympärillä.

    VastaaPoista
  21. Anonyymi9/1/16 23:41

    Ex-presidentin neuvo: "Henkilö tekee selväksi sen, että ilmoittaa johonkin ja vetää kännykän esiin tai yksinkertaisesti huutaa. En ole mikään alan asiantuntija, mutta näin meitä neuvottiin, kun olimme tyttöjä, Halonen sanoo."

    Tarja Halonen (s.1943) oli "tyttö" (15-18-vuotias) noin 1958-1961. Miten hän noina vuosina veti kännykän esiin tai "ilmoitti johonkin", kun kännykkä keksittiin vasta yli 20 vuotta myöhemmin???? Ainakaan Halonen ei ole matkapuhelinalan asiantuntija ja helppo on häntä uskoa hänen tekojensa perusteella, kun hän sanoo ettei hän ole minkään alan asiantuntija.

    VastaaPoista
  22. KKO:n entinen presidentti Pauliina Koskelo: Oikeusvaltio on Suomessa uhattuna
    Pauliine Koskelon mielestä useat hallitukset ovat suhtautuneet välinpitämättömästi oikeusvaltion periaatteisiin.


    Suomessa on viime aikoina keskusteltu seksuaalirikosten rangaistusten muuttamisesta ankarammiksi. Koskelo suhtautuu ajatukseen varauksella.

    Hänen mukaansa julkisessa keskustelussa rinnastetaan usein rikostyyppejä, jotka ovat keskenään hyvin poikkeavia.

    ”Seksuaalirikokset loukkaavat aina vakavalla tavalla seksuaalista itsemääräämisoikeutta ja koskemattomuutta. Niitä ei silti pidä verrata vaikkapa rikoksiin, joilla on aiheutettu vakavaa vaaraa suurelle joukolle ihmisiä.”

    Hänen mukaansa ankarimmilla rangaistuksilla ei välttämättä ole sellaista ennaltaehkäisevää vaikutusta, jota niillä kuvitellaan olevan.

    ”Henkilöön kohdistuvat rikokset eivät yleensä ole etukäteen harkittuja, kun taas vaikkapa talousrikokset voivat olla hyvin laskelmoituja. Ennaltaehkäisevä vaikutus voi olla suurempi juuri etukäteen harkituissa rikoksissa, mikä puoltaa niiden tuntuvia rangaistuksia.”

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suomessa on viime aikoina keskusteltu seksuaalirikosten rangaistusten muuttamisesta ankarammiksi. Koskelo suhtautuu ajatukseen varauksella.

      Tuossa rangaistusasteikon koventamissa on taustalla tämä sama ajatustapa ja ristiretki miehiä vastaan:

      Naisiin kohdistuvalla väkivallalla kaikkialla maailmassa on yhteinen nimittäjä. Rikolliset ovat miehiä.

      Aivan oikein, Edward. Olemme kaikki syyllisiä!

      Viesti siis on että miesten pitää välttää olla missään tekemisissä naisten kanssa tai joudut syytetyksi.

      Yle: "Lääppijäilmiö" kuohuu somessa – ihmiset kertovat ahdistelukokemuksistaan avoimesti (9.1.2016)

      Sosiaalisessa mediassa ihmetellään miksi vain maahanmuuttajia syytetään seksuaalisesta häirinnästä. Ihmisten kokemuksia keräävä Twitter-keskustelu sai myös poliitikot ottamaan kantaa.

      Poista


    2. Myös

      Ilta-Sanomat: HS: Korkeimman oikeuden ex-presidentti puhuu suunsa puhtaaksi: ”Epäkohdat pahenevat vuodesta toiseen”

      Vuodenvaihteessa korkeimman oikeuden (KKO) presidentin tehtävät jättänyt Pauliine Koskelo peräänkuuluttaa käräjäoikeuksien määrän ja byrokratian vähentämistä.



      Koskelo ei kuitenkaan yhdy populistiseen vaatimukseen seksuaalirikosten rangaistusten muuttamisesta aiempaa ankarammiksi.

      – Seksuaalirikokset loukkaavat aina vakavalla tavalla seksuaalista itsemääräämisoikeutta ja koskemattomuutta. Niitä ei silti pidä verrata vaikkapa rikoksiin, joilla on aiheutettu vakavaa vaaraa suurelle joukolle ihmisiä, sanoo Koskelo.

      Poista
  23. Janne Suuronen (puheenvuoro.uusisuomi.fi): Kolme kysymystä Anette Karlssonille: (6.1.2016)
    1) Väheneekö naisiin kohdistuva seksuaalinen väkivalta kantasuomalaisia miehiä rasisteiksi syyttämällä ?

    2) Väheneekö rasismi kantasuomalaisia miehiä raiskauksista syyllistämällä ?

    3) Kumpi mielestäsi on Suomessa pahempi ongelma: Rasismi vai (kenen hyvänsä tekemät) raiskaukset ?

    Puheenvuorosi "kuka saa raiskata" tarkoituksena eittämättä oli ilmaista, ettei raiskauksia saa ottaa rasististen liikkeiden keppihevoksi. Työvälineeksi. Mutta puheenvuorosi aggressiivinen kantasuomalaisia miehiä syyllistävä tyyli kertoo, että sinä itse raiskausrikoksilla ratsastaen kosiskelit poliittisia viiteryhmiäsi; feministejä ja vasemmistolaisia.

    VastaaPoista
  24. Kansanedustaja tyrmistyi häirintäkeskustelusta: ”Sovinistista ja kuvottavaa”

    Kansanedustaja, vihreiden puheenjohtaja Ville Niinistö arvostelee kovin sanoin suomalaista keskustelua naisiin kohdistuvasta seksuaalisesta häirinnästä ja väkivallasta.

    -On olemassa yksi ilmiö, joka on kuvottanut minua jo vuosia. Viime kuukausina se on kasvanut kuitenkin täysin uuteen mittaluokkaan. Se on tapa, jolla suomalaisiin naisiin kohdistuvasta seksuaalisesta häirinnästä ja väkivallasta tässä maassa puhutaan. Tämä keskustelu esineellistää naisia, Niinistö kirjoittaa.

    -Tässä keskustelussa naiset ja heidän kokemuksensa todellisesta häirinnästä kaikissa muodoissaan ovat täysin sivuroolissa - aivan kuten maahanmuuttajien oma ääni heihin liittyvässä keskustelussa. Samat miehet jakelevat toisaalla vastenmielisiä linkkejä naisiin kohdistuvista rikoksista ja toisaalla uhkailevat tai unelmoivat itsensä kanssa eri mieltä olevien naisten seksuaalisesta häirinnästä. Se on sovinistista ja kuvottavaa, hän jatkaa.

    Niinistö huomauttaa, että naisiin kohdistuva väkivalta ei ole uusi ilmiö Suomessa, vaan itse asiassa naisiin kohdistuvan väkivallan yleisyydessä länsimaiden heikoimpia maita. Niinistö muistuttaa myös, etteivät häirintää syyllisty vain maahanmuuttajat.

    -Ei, seksuaalinen häirintä ei poistu Suomesta sillä että ajetaan kaikki maahanmuuttajat ahtaalle tai ulos Suomesta. Toisten väestöryhmien syrjintä ei auta kenenkään häirinnän lopettamisessa.

    Niinistön mukaan tilanne voidaan korjata muun muassa asennekasvatuksella. Lisäksi hän mainitsee konkreettisina keinoina kaavoituksen ja valaistuksen parantamisen kaupunkien turvattomilla alueilla.

    -Jokainen ihminen voi osaltaan puuttua häirintään kun sitä tapahtuu, bileissä tai muuten. Ilmiö on tehtävä näkyväksi kaikissa muodoissaan, jotta se voidaan purkaa.

    VastaaPoista
  25. SDP:n Taavitsainen: ”Joka 6. minuutti Suomessa nainen joutuu avo- tai aviopuolisonsa pahoinpitelemäksi”

    SDP:n kansanedustaja Satu Taavitsainen epäilee, että katupartiointi voi johtaa turvattomuuden lisääntymiseen. Hän kaipaakin poliisille lisää voimavaroja. Taavitsainen sanoo, että esimerkiksi itäisessä Suomessa pitkät välimatkat ja poliisien vähyys aiheuttavat jopa sitä, että kansalaiset eivät viitsi enää edes ilmoittaa rikoksista, kun poliisilla menee useita tunteja saapua paikalle.

    – Kansalaisten turvallisuuden tunnetta on vahvistettava ja vaikutukset rikollisuuteen otettava huomioon kaikessa julkisessa päätöksenteossa. Toivon yhtenäisiä linjauksia maan hallitukselta ja ylimmältä virkamiesjohdolta.

    Taavitsaisen mukaan väkivallan ehkäisemiseksi tarvitaan erityisohjelma. Hän viittaa tilastoihin, joiden mukaan 40% suomalaisista naisista on joutunut miehen tekemän fyysisen tai seksuaalisen väkivallan tai väkivallalla uhkailun kohteeksi. Lisäksi joka 6. minuutti Suomessa nainen joutuu avo- tai aviopuolisonsa pahoinpitelemäksi.

    – Rikollisuuden ehkäisy on aina parempi kuin rikosten toteutuminen. Poliisin läsnäoloa kansalaisten arjessa on lisättävä ja parannettava järjestyshäiriö- ja rikostapausten selvittämistä. Paikallistasolla turvallisuustalkoissa tulee olla mukana poliisin lisäksi kunnat, työpaikat, kirkko ja kansalaisjärjestöt, Taavitsainen esittää.

    VastaaPoista
  26. Uusi isyyslaki voi tuplata isyyskanteet – Lähivuosina voi ilmestyä vanhoja lehtolapsia

    Vuoden alussa voimaan tullut uusi isyyslaki saattaa tuoda yllätyksiä perhesuhteisiin ja perinnönjakoon, kun myös ennen vuotta 1976 syntyneet ”lehtolapset” saavat mahdollisuuden isyyden vahvistamiseen ja voivat päästä osallisiksi perinnöstä.

    Oikeusministeriön lainsäädäntöneuvos Salla Silvola arvioi, että tuomioistuimessa nostettavien isyyskanteiden määrä saattaa lähivuosien aikana hetkellisesti jopa kaksinkertaistua nykyisestä noin 100 vuosittaisesta kanteesta.

    – Isyyslakia koskevassa hallituksen esityksessä vuonna 2014 esitettiin arvio muutamasta kymmenestä tapauksesta lisää vuosittain. Tuomioistuimessa käsiteltävien isyysasioiden määrä voi kuitenkin jopa tuplaantua, kun pitkään mietinnässä olleet asiat saadaan selvitettyä. Ilmiöstä ei todennäköisesti tule silti pitkäaikaista, Silvola arvioi.

    Hän huomauttaa kuitenkin, että tunnustamattomien lasten määrää Suomessa on mahdotonta arvioida luotettavasti

    VastaaPoista
  27. Melissan, 24, uskomaton Tinder-kokeilu: 30 päivää 30 treffiä – lopputulos yllätti

    Melissa Brenziger kertoi kokeilunsa tuloksista blogissaan.
    Uusiseelantilainen Melissa Brenzinger, 24, päätti viihdyttää ystäviään ja ansaita ainakin yhden ilmaisen brunssin, kun hän päätti käydä 30:llä Tinder-treffeillä 30 päivän aikana.

    Nuoren naisen Tinder-urakasta uutisoi muun muassa brittiläinen Daily Mail.

    Brenzinger dokumentoi kesäkuussa suoritetun ”kokeensa” tulokset myös hauskaan 30 Days of Tinder -blogiinsa.

    Idea kokeilusta sai alkunsa ystävien kanssa vietetyllä illallisella, kun Brenzingrin paikkatietoja hyödyntävässä Tinder-nettideittailusovelluksessa alkunsa saanut tapailu päättyi muutaman viikon jälkeen.

    Brenzinger kohtasi deittiensä aikana monenlaisia ihmisiä farmipojasta, runolliseen kanadalaiseen ja jopa naiseen.

    Hän keskusteli kymmenien erilaisten ihmisten kanssa Tinder-sovelluksessa ennen kuin aloitti treffailun kotikaupungissaan Wellingtonissa.

    Brenzingerin ensimmäinen treffikumppani oli tatuoitu mies, toinen englantilaismies, joka auttoi häntä sängyn ostamisessa.

    Huonoimmista treffeistä vastasi hänen mukaansa maanviljelijäpoika, joka oli juuri palannut ulkomailta takaisin Uuteen-Seelantiin.

    – Kukaan ei pidä siitä, että heidän rintaansa tuijotetaan tunnin ajan, Brenzinger perusteli valintaansa.

    Suurin osa treffeistä sujui Brenzingerin mukaan kuitenkin hyvin, vaikka kipinät eivät aina treffiparien välillä sinkoilleet.

    – Oudoimmat treffini olivat surullisenkuuluisan haaroistapuristelijan kanssa, joka sai palstatilaa myös blogissani. Pidän itseäni modernina, mutta en tarpeeksi modernina tuohon, Brenzinger sanoi.

    Kaiken kaikkiaan Tinder-kokeilu oli nuoren naisen mielestä jännittävä. Joitain hyvääkin tuntikausien urakasta jäi jäljelle: Brenzinger on nykyisin varattu nainen.

    – En tehnyt tätä siksi, että uskoin löytäväni ”sen oikean”. En todellakaan uskonut, että olen parisuhteessa kaiken tämän päätteeksi.

    VastaaPoista

Valitse itsellesi joku nimimerkki, jotta keskustelujen seuraamisesta tulisi helpompaa. Älä laita ruksia kohtaan "Anonyymi".