torstaina, elokuuta 25, 2005

Kunnon miehen kohtalo

Naiset kertovat kerrankin rehellisesti, miten kunnon miehen loppupeleissä käy:
Nainen 1: Oon niin onnekas (?), että oon löytänyt ns. Hyvän Miehen. Tiedättekö tyypin? Kaikki sukulaiset ja ystävät ylistää maasta taivaaseen, ja mikäs siinä, hyvähän tuo on. Ottaa huomioon, tarjoaa apuaan, kuuntelee. Riittääkö se kuitenkaan? Ainakin musta tuntuu, että jotain olennaista puuttuu. Se kipinä, kemia tai miksi sitä nyt haluaakaan nimittää. Tai rakkaus? Seksikään ei ole viime aikoina jaksanut kiinnostaa. Väitellä ei enää jaksa, aiemmin kyllä väittelin niin kauan, kunnes asia oli selvä. Nyt ei vaan enää jaksa välittää.

Nainen 2: Minulla on täällä aivan sama tilanne kuin sinulla. Mieheni on maailman kiltein, kunnollisin ja kultaisin ihminen...mutta...vaikka häntä rakastan (uskon niin) niin jotain tästä puuttuu. Tapasin tässä sitten jälleen entisen poikaystäväni, jonka kanssa erosimme yhteisen ajan puuttessa hänen omistautuessaan silloiselle "harrastukselleen". Hänen kanssaan olen aina tuntenut näitä kipinöitä ja tunsin jälleen. Hän ei varmaan ole kaikkien tuttujeni mielestä minulle "se hyvä mies", mutta tunteeni häntä kohtaan ovat aina olleet erityisen lämpimät samoin kuin hänen tunteensa minua kohtaan.

Nainen 3: Olen itse ihan samassa tilanteessa. Useitakin kertoja olen sanonut, etten tiedä tahdonko jatkaa ja etten tunne sitä "kipinää". Silloin hän alkaa itkeä ja sanoo että haluaa yrittää kaikkensa jotta pysyisimme yhdessä ja on ihana.. Ja seuraavana päivänä kaikki on kuten ennen ja mietin edelleenkin mitä tekisin.

Olenkin alkanut ajatella, että onko todella väärin jättää kiltti ja hyvä mies? Sitä tuntee itsensä todella huonoksi jos edes haluaa tehdä niin..

Nainen 4: Mulla kanssa oli hyva mies. Hulluna minuun, sai mut tuntemaan oloni maailman kauneimmaksi naiseksi. Aina rehellinen, tahtoi vain olla mun kanssa, hellia mua. Alku oli kivaa... sit mua ei enaa seksi kiinnostanut, myohemmin ei mikaan muukaan ja lemppasin sen.
Itselläni ei ole koskaan ollut suhteissa tuollaista kiltin miehen syndroomaa, eli sitä, että mies yrittää tehdä kaikkensa naisen eteen rakkaudella ja lopputuloksena on seksille kylmennyt nainen, joka miettii eroa. Oma ongelmani on ollut lähinnä päinvastainen, eli en ole jaksanut panostaa suhteeseen ja olen ollut hyvin itseriittoinen. Itseriittoinen käytös saa naisen janoamaan yhä enemmän hellyyden osoituksia. Nainen joutuu eräänlaisen epävarmuuden tilaan, mikä saa hänet yrittämään enemmän saadakseen miehen mielenkiinnon kohdistumaan itseensä. Suhteessa kilteillä miehillä on se vika, että he eivät osaa tai ymmärrä hyödyntää sopivassa määrin tuollaista itseriittoisuusefektiä, joka saa naisen juoksemaan miehen perässä. Liiallisesti käytettynä itseriittoisuus kuitenkin kypsyttää lopulta naisen ja edessä on ero.

Kipinä tai kemia tulee siitä, että mies osoittaa sopivassa määrin naiselle, että nainen on ollut onnekas saadessaan itselleen kyseisen miehen. Jos mies osoittaa jatkuvasti käytöksellään, että mies itse on ollut onnekas saadessaan naisen, nainen tulkitsee asiaintilan siten, että hän on tyytynyt markkina-arvoltaan liian alhaisen tasoiseen mieheen.

Ei kommentteja: